0264 401393 / 0264 401394

Blog

Ce așteaptă angajatorii de la noii absolvenți

Și da, mai exact care sunt competențele și abilitățile care vor fi căutate din ce în ce mai mult de angajatori cu precadere în procesele de recrutare și selecție a tinerilor absolvenți.

În contextul transformărilor continue cerute de mediul economic și mai ales ale celor din organizație, specialiștii se îndreaptă spre un set de abilități care nu vor lipsi de pe fișa de recrutare a tinerilor absolvenți de studii superioare care se adresează acum pieței muncii, în acest context destul de tulburat de criza sanitară mondială.

Cele mai frecvent întâlnite și uzitate în urma studiilor țin de creativitate, managementul schimbării, gândirea critică, rezolvarea problemelor, luarea decizilor și, nu în ultimul rând, leadership. Dar să ne facem o idee cât mai clară despre fiecare în parte, ce reprezintă și de ce este atât de importantă.

Creativitatea

La generația digitală, este unul dintre cele mai mari atu-uri și este foarte așteptată în echipele actuale această paradigmă și această nouă abordare. Această abilitate nu este atât de nouă, a fost căutată și în anii anteriori, dar nu atât de evident, iar joburile viitorului continuă să o solicite din ce în ce mai mult. În contextul digitalizării tot mai multor domenii, această abilitate ajută mult la îmbunătățirea continuă a proceselor și angajatorii caută oameni la început de carieră, inventivi, care vor găsi metode și modalități inovative prin care să creeze produse și servicii noi sau să facă față provocărilor cu care se confruntă mediul economic; să poată răspunde clar și prompt schimbărilor.

Managementul schimbării

Reprezintă deschiderea față de tot ce e nou și da, această deschidere este așteptată în primul rând de la tineri și, mai ales, de la tinerii cu studiile recent finalizate. Ar putea fi vorba despre un proiect nou, despre un alt mediu de lucru, despre alte proceduri și procese, chiar despre colegi noi, dar și despre capacitatea de adaptare și flexibilitate atunci când vine vorba de schimbarile din proiectele în care o persoană este implicată. Este foarte simplu de verificat această abilitate, trebuie sondat modul cum a reacționat o persoană în situații necunoscute. Dacă schimbările au provocat un grad sporit de stres și disconfort, atunci persoana respectivă nu are abilități dezvoltate în această arie. Cum se poate lucra la dezvoltarea acestei abilități? Simplu. Totul începe cu schimbări mici, poate fi un mic proiect personal (să schimbi biblioteca pe care o frecventai, să schimbi restaurantul unde mergeai des, să schimbi un furnizor de servicii, să schimbi locul în care te întâlneai la sfârșit de săptămână cu prietenii).

Leadershipul

Multă vreme s-a crezut că este necesară această abilitate doar pentru roluri cu senioritate din cadrul organizației și doar pentru cei cu experiență și cu state mai vechi de plată din cadrul companiilor sau cu precădere către roluri care presupun coordonarea de echipe, dar companiile au nevoie de angajați care știu să-i inspire pe cei din jurul lor, care știu să-i evalueze și să-i descopere pe cei cu potențial și să îi ghideze pe cei care se simt dezorientați sau demotivați la muncă; și cine ar putea să facă asta mai bine decât un tânăr, cu o gândire și o abordare fresh? A fi un leader bun înseamnă și să fii empatic cu cei din jur, dar și să știi să delegi, atunci când contextul este favorabil acestor acțiuni.

Acestea sunt câteva dintre cele mai importante abilități pe care angajatorii le caută la tinerii absolvenți și care sunt verificate atât prin metoda interviului, cât și prin diferite teste psihometrice sau instrumente cum sunt centrele de evaluare (assessment centers).

*** Articolul a fost realizat în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2020-0568, proiect coordonat de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră al Universității Tehnice din Cluj-Napoca

  • 595 Vizualizari
  • Imi place
  • 0 Nu imi place